- Millorar la competència lectora de l'alumnat, en especial la comprensió lectora.
- Fomentar la capacitat de cooperació entre alumnat.
- Potenciar la implicació de les famílies en les tasques escolars.
- Practicar metodologies inclusives per a l'ensenyament de la llengua.
Després d'una avaluació inicial cada alumne té un decatipus que serveix per poder fer les parelles dels alumnes tutors i tutorats.
El fet de seguir el programa a casa permet una major eficàcia del programa. Es demana a les famílies que un cop a la setmana facin de tutor i omplin un full de registre de l'activitat realitzada.
La competència lectora és bàsica al llarg de la vida i al llarg de tot l'aprenentatge de l'alumne.
Els textos que es treballen a l'aula i a casa són textos que es troben estructurats sempre de la mateixa manera, on s'hi treballen sempre:
- Preguntes d'abans de la lectura: per conèixer els propòsits i coneixements previs.
- Preguntes durant la lectura: per guiar l'atenció, comprovar la comprensió.
- Preguntes per després de la lectura: Per elaborar inferències (interpretacions, conclusions, reflexions)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada